2011. április 25., hétfő

Szagos húsvét reggelén

Szép jó reggelt kívánok a húsvétolóknak! A fiúk sem tudják ma reggel olvasni a blogomat, mert vízzel teli vedrekkel járják a házakat, és a leányok sem tudnak engem olvasni, mert szépen felöltözve várják a legényeket, lesik őket az ablakban :)

Hát persze. Inkább azért nem olvas most senki, mert alszotok mint a bunda. És mint Borisz :)
Nagyon édes volt ma reggel! Tudja, hogy a barbár módszer (Ő hívta így) híve vagyok, azaz azt szeretem, ha húsvét napján nyakon öntenek egy kis vízzel! (Mint ahogy azt is szeretem, ha tisztességesen megfürösztenek az első hóban, de ezt nem szoktam igazán megkapni. Igen, felhívás volt keringőre!)

Arra nyitottam ki a szemem, hogy furán mosolyog rám, hogy nagyon örül, hogy felkeltem. Persze lehet elkezdett mocorogni, hogy felébredjek.....erre már nem emlékszem. Jóreggeltcsók, mosolygás, majd rákezd a húsvéti versére....és előkerült egy palack víz, én meg mosolygok, de azért vinnyogok is közben, hogy nesokaaaaaat.....léccciiiiiiiiiiii.......NAPERSZE. Úgy csorgott rá a párnára a hideg víz, öröm volt nézni :) Én meg mehettem is hajat mosni (víz már nem kellet rá, csak sampon).
Borisz vissza is aludt, mint aki jól végezte dolgát - ami ebben az esetben igaz is volt ! Én meg úgy terveztem, hogy majd hajmosás után visszabújok. De tegye fel a kezét az aki képes a reggel kb. egy órányi elkezdése után még visszaaludni! Hát nekem sem sikerült, nem is próbáltam mondjuk.
Kikószáltam a konyhába, feltettem egy teavizet, és igen....ha már ott voltam elmosogattam. (Aki most felkapta a fejét az jól emlékezett, a mosogatást Borisz nyerte meg tegnap kő-papír-ollón. Sebaj!) Meg kipakoltam a szekrények aljából az üvegeket, csomó visszaválthatós, és sok nem visszaválthatós....ezt követte a szemét kivivés, majd a tűzhely pucolás. Tulajdonképpen egy jó órát töltöttem a konyhában, már csak fel kell mosni és kész is a patyolat tiszta konyha! Így indult a húsvét hétfő! Igazán eredményesen :)

És akkor a tegnapi blogbejegyzés margójára még annyit, hogy ha a rossz szokásokról való leszokásról beszélgettünk (beszéltem), akkor lehetne szó a jó szokásokra való rászokásról is!

Elégedetlen vagyok a lakás tisztaságának, és rend szintjének a mértékével. Azt találtam ki ma reggel mosogatás közben, hogy mi lenne, hogyha minden hétköznapra jutna egy helyiség, és akkor aznap, azt a szobát kicsit kitakarítanám. És akkor sosem kéne nagytakarítani (najó, így sem szoktunk), viszont mindig szép rend és tisztaság lenne. Mert most ez valahogy úgy néz ki, hogy mindig kosz van (na azért ne disznóólra gondoljatok...inkább csak porra, porcicákra....hajszálakra a fürdőben, morzsára a padlón...tehát az a midennapos kosz, amit mind a ketten lusták vagyunk menedzselni :D ).
Ha egy nap csak egy szobára kéne koncentrálnom, akkor viszont lehet hogy még nehezemre sem esne megcsinálni! Mint ma reggel a konyha. Pikk-pakk (azaz egy óra alatt, ami mégsem pikk pakk....de ettől most tekintsünk el) tisztaság lett!! Jó..de a ma regelt azért súlyosbítottam tűzhelytisztítással, meg hűtőlemosással, meg üveg pakolászással,....ezeket azért nem csináljuk minden nap! (Minden nap?! Jó vicc volt - szerintem félévente egyszer csinálok ilyet. Hűtőlemosás...pfff....)

Napok: Hétfő a konyha (pipa), kedd a hálószoba (ez kvázi pihenőnap, mert ott vajmi kevés kosz merül fel, max be kell ágyzni, meg néha felporszívózni), szerda fürdőszoba+WC (úgy érzem nem fogok szerdánként unatkozni), csütörtök nappali (ez tartogathat meglepetéseket), és péntek előszoba (pihenőnep szintén, max egy felmosás és szevasz). Hétvégén természetesen nem takarítok, hétvégén pihenni kell.

Csinálok egy ilyen kísérleti hetet. Azaz kettőt. Mert ezen a héten biztos lelkes leszek, meg minden szart kitakarítok, lepucolok, letörlök, de így pl a jövő héten várhatóan kevesebb takarítani való lesz, és akkor lehet beáll egy természetes egyensúly, hogy tisztaság is lesz, viszont nem fogom úgy érezni hogy állandóan takarítok.
Mert kapcsolatunk elején csomót takarítottam itthon (hogy Borisz azt higgye jó háziasszony vagyok), aztán valahogy a takarítás téma nem lett olyan fontos. Főleg azért nem mert Borisz nem egy rendmániás, sem nem tisztaságmániás, aztán mellette elkopott az én rend és tisztaság szeretetem is. És az is fura lenne, hogy ő vígan elvan valamivel, én meg takarítok :) Az igazság érzetem ezt nem engedi!!!
De az igazságérzetem kijátszható :) Ha minden nap csak egy KICSIT rendezkedek...az úgy belefér. Mondjuk fél órát. Az kb egy Fókusz, ami valljuk be, kihagyható az ember életéből.

Na, szakértés, és a hétköznapjaim precíz kitalálása mára befejezve!!

Folytassuk a Húsvéthétfőt. (Szerintem veszek egy pár zsemlét, meg egypár csokinyuszivalamit a locsolóknak - azaza a barátainknak, akikhez majd dél körül megyünk. De a fő ajándék az a pálinka lesz!! Nagyon finom Apukám féle csipkebogyópálinka.)

Ágyő, mentem vásárolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése